INFORMACJE RODO
W związku z obowiązującym od 25 maja 2018 r. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) informujemy o klauzulach informacyjnych przetwarzania danych osobowych, które będą obowiązywały w Ośrodku Pomocy Społecznej w Lądku-Zdroju.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA PRZETWARZANIE DANYCH
Administratorem Państwa danych jest Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Zamenhofa 2, 57-540 Lądek-Zdrój.
Można się z nim kontaktować codziennie telefonicznie:
1. (nr telefonu +48 74 8147 105) w godzinach od 7:30 do 15:30,
2. za pomocą poczty elektronicznej w dowolnym terminie:opsladek@vp.pl
3. oraz pisemnie kierując dokumenty na adres Ośrodka: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Zamenhofa 2, 57-540 Lądek-Zdrój.
Informujemy, że na mocy art. 37 ust. 1 lit. a) RODO, Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych.
Można się z nim kontaktować telefonicznie w każdy piątek:
1. (nr telefonu +48 74 8147 105) w godzinach od 9:00 do 15:30,
2. za pomocą poczty elektronicznej w dowolnym terminie: iod.opsladek@gmail.com
3. oraz pisemnie kierując dokumenty na adres Ośrodka: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul.Zamenhofa 2, 57-540 Lądek-Zdrój.
RODZAJ GROMADZONYCH DANYCH OSOBOWYCH
Ośrodek Pomocy Społecznej zbiera określone dane osobowe dotyczące: klientów pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń wychowawczych, funduszu alimentacyjnego, świadczeń „Dobry Start”, kandydatów do pracy, pracowników, świadczeń usług socjalnych, kontrahentów (fakturobiorców - zleceniobiorców).
Najczęstsze typy informacji, to: imiona i nazwiska, adresy zamieszkania, nazwy firm, adresy e-mail, inne dane kontaktowe, odpowiedzi ankietowe, nagrania wideo z monitoringu, informacje o płatnościach, dane transakcyjne, informacje podatkowe, obsługa zapytań, obsługa korespondencji.
Będziemy również zbierać dane osobowe z wniosków o przyznanie świadczeń, wniosków o pracę (takich jak, CV kandydatów do pracy, sam formularz wniosku, list motywacyjny i notatki z rozmowy kwalifikacyjnej). Poniżej prezentujemy klauzule informacyjne dla poszczególnych kategorii.
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA OSÓB POBIERAJĄCYCH ŚWIADCZENIA RODZINNE, Z FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO, ŚWIADCZEŃ WYCHOWAWCZYCH, ZASIŁKU DLA OPIEKUNA, O WSPARCIU KOBIET W CIĄŻY I RODZIN „ZA ŻYCIEM”, ŚWIADCZENIA „DOBRY START"
W związku z zapisami art. 13 oraz art. 14 RODO informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest:
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lądku-Zdroju, ul. Zamenhofa 2, 57-540 Lądek-Zdrój;
Dane do kontaktu to:
- (nr telefonu +48 74 8147 105) w godzinach od 7:30 do 15:30,
- za pomocą poczty elektronicznej w dowolnym terminie: opsladek@vp.pl
- oraz pisemnie kierując dokumenty na adres Ośrodka: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul.Zamenhofa 2, 57-540 Lądek-Zdrój;
Informujemy, że na mocy art. 37 ust. 1 lit. a) RODO, Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych.
Można się z nim kontaktować telefonicznie w każdy piątek:
- (nr telefonu +48 74 8147 105) w godzinach od 9:00 do 15:30,
- za pomocą poczty elektronicznej w dowolnym terminie: iod.opsladek@gmail.com
- oraz pisemnie kierując dokumenty na adres Ośrodka: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Zamenhofa 2, 57-540 Lądek-Zdrój.
Zgodnie z art. 6 rozporządzenia ust. 1 pkt c), Pani/Pana dane osobowe Ośrodek Pomocy Społecznej przetwarza w celu realizacji świadczeń na podstawie przepisów prawa, a w szczególności z:
- ustawą z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych t. j. Dz. U. z 2017 poz. 1952, ustawą z dnia 11 lutego 2016r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci t. j. Dz. U. z 2017 poz. 1851, ustawą z dnia 4 listopada 2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” Dz. U. z 2016 poz. 1860, ustawą z dnia 4 kwietnia 2014r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów t. j. Dz. U. z 2017 poz. 2092, ustawą z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów t. j. Dz. U. z 2018 poz. 554); Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu "Dobry start" Dz. U. Z 2018 poz. 1061;
- odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą między innymi: banki, dostawcy oprogramowania, policja, prokuratura, komornik, ZUS, KRUS.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 10 lat zgodnie z /ustawą z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach t. j. Dz. U. z 2018 poz. 217;
- posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- w przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Ośrodku Pomocy Społecznej w Lądku-Zdroju Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
- podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia wniosku.
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA OSÓB KORZYSTAJĄCYCH Z POMOCY SPOŁECZNEJ, WSPARCIA RODZINY I PIECZY ZASTĘPCZEJ, PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY
W związku z zapisami art. 13 oraz art. 14 RODO, informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest:
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lądku-Zdroju, ul. Zamenhofa 2, 57-540 Lądek-Zdrój;
Dane do kontaktu to:
1. (nr telefonu +48 74 8147 105) w godzinach od 7:30 do 15:30,
2. za pomocą poczty elektronicznej w dowolnym terminie: opsladek@vp.pl
3. oraz pisemnie kierując dokumenty na adres Ośrodka: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul.Zamenhofa 2, 57-540 Lądek-Zdrój;
Informujemy, że na mocy art. 37 ust. 1 lit. a) RODO, Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych.
Można się z nim kontaktować telefonicznie w każdy piątek:
1. (nr telefonu +48 74 8147 105) w godzinach od 9:00 do 15:30,
2. za pomocą poczty elektronicznej w dowolnym terminie: iod.opsladek@gmail.com
3. oraz pisemnie kierując dokumenty na adres Ośrodka: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Zamenhofa 2, 57-540 Lądek-Zdrój.
Zgodnie z art. 6 rozporządzenia ust. 1 pkt c Pani/Pana dane osobowe Ośrodek Pomocy Społecznej przetwarza w celu realizacji świadczeń na podstawie przepisów prawa, a w szczególności z:
- ustawą z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej t. j. Dz. U. z 2017 poz.1769, ustawą z dnia 14 czerwca 1960r o Kodeks postępowania administracyjnego t. j. Dz. U. z 2017 poz. 1257, ustawą z dnia 27 sierpnia 2004r.o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych t. j. Dz. U. z 2017 poz. 1938, ustawą z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie t. j. Dz. U. z 2015 poz. 1390, ustawą z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej t. j. Dz. U. z 2017 poz. 697, ustawą z dnia 5 grudnia 2014r. o Karcie Dużej Rodziny t.j. Dz. U. z 2017 poz. 1832,
- odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą między innymi: banki, dostawcy oprogramowania, policja, prokuratura, komornik, ZUS, placówki oświatowe, wykonawcy usług wyłonieni w procedurach zamówień publicznych
- . Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach t.j. Dz. U. z 2018 poz. 217;
- posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- w przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Ośrodku Pomocy Społecznej w Lądku-Zdroju Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
- podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia wniosku.
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA KANDYDATÓW DO PRACY
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO informujemy, że Administratorem przetwarzającym Państwa dane osobowe jest:
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lądku-Zdroju, ul. Zamenhofa 2, 57-540 Lądek-Zdrój;
Dane do kontaktu to:
- (nr telefonu +48 74 8147 105) w godzinach od 7:30 do 15:30,
- za pomocą poczty elektronicznej w dowolnym terminie:opsladek@vp.pl
- oraz pisemnie kierując dokumenty na adres Ośrodka: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Zamenhofa 2, 57-540 Lądek-Zdrój;
Informujemy, że na mocy art. 37 ust. 1 lit. a) RODO, Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych.
Można się z nim kontaktować telefonicznie w każdy piątek:
- (nr telefonu +48 74 8147 105) w godzinach od 9:00 do 15:30,
- za pomocą poczty elektronicznej w dowolnym terminie: iod.opsladek@gmail.com
- oraz pisemnie kierując dokumenty na adres Ośrodka: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Zamenhofa 2, 57-540 Lądek-Zdrój.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu obecnej rekrutacji i przyszłych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b), c) przytoczonego wcześniej rozporządzenia oraz Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r.
- Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres obecnej i przyszłych rekrutacji. Posiadają
- Państwo prawo żądania dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie. Posiadają
- Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r.
- Podanie przez Państwa danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa a w pozostałym zakresie dobrowolne.
- Odmowa podania danych obligatoryjnych spowoduje nie objęcie Państwa procesem rekrutacji.
- Przetwarzanie podanych przez Państwa danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach określonych w Regulaminie Rekrutacji.
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA PRACOWNIKÓW
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 informujemy, że Administratorem przetwarzającym Państwa dane osobowe jest:
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lądku-Zdroju, ul. Zamenhofa 2, 57-540 Lądek-Zdrój;
Dane do kontaktu to:
1. (nr telefonu +48 74 8147 105) w godzinach od 7:30 do 15:30,
2. za pomocą poczty elektronicznej w dowolnym terminie:opsladek@vp.pl
3. oraz pisemnie kierując dokumenty na adres Ośrodka: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Zamenhofa 2, 57-540 Lądek-Zdrój;
Informujemy, że na mocy art. 37 ust. 1 lit. a) RODO, Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych.
Można się z nim kontaktować telefonicznie w każdy piątek:
1. (nr telefonu +48 74 8147 105) w godzinach od 9:00 do 15:30,
2. za pomocą poczty elektronicznej w dowolnym terminie: iod.opsladek@gmail.com
3. oraz pisemnie kierując dokumenty na adres Ośrodka: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Zamenhofa 2, 57-540 Lądek-Zdrój.
- Z Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z zatrudnianiem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) oraz art. 9 ust. 2 lit. b), f), h), j) przytoczonego wcześniej rozporządzenia oraz Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r.
- Odbiorcą Państwa danych osobowych są podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa i podmioty przetwarzające realizujące usługi na rzecz Administratora, a także podmioty dla których usługi realizuje Administrator, tylko w zakresie związanym z realizacją tych usług .
- Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres 50 lat.
- Posiadają Państwo prawo żądania dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania.
- Posiadają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. • Podanie przez Państwa danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa. Odmowa podania danych może skutkować brakiem możliwości wypełnienia obowiązków prawnych pracodawcy w stosunku do pracownika.
- Przetwarzanie nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA KONTRAHENTÓW (FAKTURO BIORCÓW) / ZLECENIOBIORCÓW
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO, informujemy, że Administratorem przetwarzającym Państwa dane osobowe jest:
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lądku-Zdroju, ul. Zamenhofa 2, 57-540 Lądek-Zdrój;
Dane do kontaktu to:
1. (nr telefonu +48 74 8147 105) w godzinach od 7:30 do 15:30,
2. za pomocą poczty elektronicznej w dowolnym terminie: opsladek@vp.pl
3. oraz pisemnie kierując dokumenty na adres Ośrodka: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Zamenhofa 2, 57- 540 Lądek-Zdrój.
Informujemy, że na mocy art. 37 ust. 1 lit. a) RODO, Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych.
Można się z nim kontaktować telefonicznie w każdy piątek:
1. (nr telefonu +48 74 8147 105) w godzinach od 9:00 do 15:30,
2. za pomocą poczty elektronicznej w dowolnym terminie: iod.opsladek@gmail.com
3. oraz pisemnie kierując dokumenty na adres Ośrodka: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Zamenhofa 2, 57-540 Lądek-Zdrój.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) przytoczonego wcześniej rozporządzenia, w zakresie wynikającym z przepisów skarbowo - finansowych.
- Odbiorcą Pani(a) danych osobowych są podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa i podmioty przetwarzające realizujące usługi na rzecz Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Zamenhofa 2, 57-540 Lądek-Zdrój.
- Państwa dane osobowe będą przechowywane w oparciu o uzasadniony interes realizowany przez administratora.
- Posiadają Państwo prawo żądania dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania.
- Posiadają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie narusza przepisy RODO.
- Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych może skutkować odmową zawarcia umowy lub jej rozwiązaniem
- . Przetwarzanie podanych przez Państwa danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA MONITORINGU WIZYJNEGO
W związku z zapisami art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:
-
Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w systemie monitoringu wizyjnego jest: Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lądku-Zdroju, ul. Ludwika Zamenhofa 2, 57-540 Lądek-Zdrój,
-
W jednostce funkcjonuje Inspektor Ochrony Danych Osobowych, z którym można skontaktować się w sprawach związanych z przetwarzaniem danych przy użyciu poczty elektronicznej na adres: iod,opsladek@gmail.com, a także korespondencyjnie na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Lądku-Zdroju, ul. Ludwika Zamenhofa 2, 57-540 Lądek-Zdrój,
-
Administrator danych osobowych gromadzi Państwa dane w systemie monitoringu wizyjnego w celu zapewnienia porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
-
Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w ściśle określonym, minimalnym zakresie niezbędnym do osiągnięcia celów, dla których zostały zebrane.
-
W szczególnych sytuacjach (np. zdarzenia naruszające bezpieczeństwo osób) Administrator może udostępnić Państwa dane w postaci wizerunku innym podmiotom, uprawnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa (np. Policji).
-
Dane osobowe przetwarzane przez Administratora przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celów dla jakich zostały zebrane, nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy od chwili ich utrwalenia.
-
Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
-
Przetwarzanie danych nie podlega zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
-
Każda osoba, z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, ma możliwość dostępu do danych osobowych jej dotyczących, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
-
Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Państwa danych osobowych przez Administratora. Organem właściwym dla ww. skargi jest: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
KLAUZULA INFORMACYJNA
dla uczestników Dziennego Domu Senior+ w Lądku-Zdroju
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: RODO), oraz ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018r. ( Dz. U. z 2018r., poz. 1000 z późn. zm.) w związku z pozyskiwaniem danych osobowych informujemy, że:
-
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Lądku-Zdroju, 57-540 Lądek-Zdrój ul. Ludwika Zamenhofa 2
-
Kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych jest możliwy za pośrednictwem adresu e-mail: iod.opsladek@gmail.com lub pisemnie na adres Administratora;
-
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań statutowych Dziennego Domu Senior+, w tym realizacji Pani/Pana uprawnień wynikających z ustaw lub spełnienia przez Administratora obowiązku wynikającego z przepisu prawa i realizacji umów. Państwa dane osobowe są przetwarzane przez Dziennego Domu Senior+ w celu:
-
prowadzenia spraw z zakresu:
-
-
-
organizacji terapii zajęciowej dla uczestników,
-
zapewnienia poradnictwa specjalistycznego,
-
usług opiekuńczych,
-
zaspokojenia potrzeb kulturalno-towarzyskich,
-
skarg i wniosków;
-
organizacji bezpieczeństwa osób i mienia.
-
-
Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust 1 litera a, b, c, e RODO;
-
Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane podmiotom uprawnionym w ramach obowiązujących przepisów prawa, zgodnie z art. 4 pkt. 9 RODO i innym podmiotom na podstawie stosownych umów przetwarzających dane osobowe dla których Administratorem jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Lądku-Zdroju.
-
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej;
-
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres korzystania z uprawnień i świadczeń, a po tym okresie w formie zarchiwizowanej zgodnie z kategorią określoną w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Lądku-Zdroju;
-
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Państwu prawo do:
-
dostępu do treści swoich danych (art. 15 RODO),
-
do sprostowania danych (art. 16. RODO),
-
do usunięcia danych (art. 17 RODO),
-
do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),
-
do przenoszenia danych (art. 20 RODO),
-
do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO),
-
prawo do niepodlegania decyzjom podjętym w warunkach zautomatyzowanego przetwarzania danych, w tym profilowania (art. 22 RODO).
-
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
-
Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa;
-
Jeżeli przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych wynika z podpisania zgody (art. 6 ust. 1 pkt. a RODO), ma Pan/Pani prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania;
-
Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.